کارتن اسباب کشی, کارتن سازی

استفاده از کارتن های بازیافتی برای ساخت کارتن اسباب کشی

استفاده از کارتن بازیافتی

 

کارتن های بازیافتی یکی از محصولات مهم در صنعت کارتن سازی می باشند که برای استفاده در اسباب کشی مناسب هستند و برای طریقه ساخت آنها باید روندی پیش رود.

شما با خواندن این مقاله متوجه می شوید که آیا کارتن های بازیافتی برای اسباب کشی مناسب است یا خیر و همچنین اطلاعاتی راجع به این نوع کارتن ها بدست خواهید آورد.

کارتن بازیافتی چیست؟

مقواها و کارتن های ضایعاتی ابتدا از مغازه ها و در کل سطح شهر جمع آوری می شوند بعد از آن به کارگاه های پرس ضایعاتی مرجوع خواهند شد. در واقع کارتن و مقوا زباله به حساب نمی آیند و برای تولید دوباره کاغذ و کارتن  باید به چرخه محیط بازگردند. کارتن و مقوا از جمله زباله های ارزشمندی هستند که بازیافت آنها تاثیر مهمی در حفظ منابع طبیعی دارد.

 

استفاده از کارتن بازیافتی

استفاده از کارتن های بازیافتی برای اسباب کشی

برخی از افراد استفاده از کارتن های بازیافتی در صنعت کارتن سازی را بهترین گزینه برای بسته بندی و اسباب کشی می دانند زیرا بسته های به نسبت مستحکمی هستند که می توان با خیالی راحت از آنها به عنوان کارتن اسباب کشی استفاده کرد. این کارتن‌ها نیز مانند دیگر کارتن ها در ابعاد و مقاومت مختلفی  به فروش می‌رسند.

بهترین جنس کارتن های مناسب اسباب کشی

پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین نوع کارتن برای اسباب کشی، کارتن های پنج لایه می باشد زیرا کارتن های ضخیم و مقاومی هستند و همچنین مواد اولیه مرغوبی دارند. کارتن های بازیافتی نیز برای بسته بندی اقلام در اسباب کشی مناسب هستند ولی برخی از آنها مانند کارتن های تخم مرغ بسیار نازک بوده و دارای استحکام کافی برای حمل وسایل سنگین مناسب نمی باشند و ممکن است باعث صدمه دیدن به لوازم افراد شوند بنابراین برای خرید کارتن های بازیافتی نیز باید از مراکز و شرکت های معتبر آنها را خریداری نمود.

دقت فرمایید که پیدا کردن کارتن های اسباب کشی که بسیار مناسب بوده و جنس مرغوبی داشته باشند، کار آسانی نیست و حداقل باید از چند هفته قبل از اسباب کشی از فروشگاه ها درخواست کنیم که کارتن های بی استفاده را برایمان کنار بگذارند و یا به خرید کارتن بپردازیم.

راساپک برای خرید و فروش انواع کارتن و جعبه های مقوایی راه اندازی شده است و همچنین مشتریان می توانند کارتن های مناسب اسباب کشی را در سایت ما خریداری نمایند.

نحوه بازیافت کارتن

نحوه بازیافت کارتن

کارتن های مقوایی که عموما به رنگ قهوه ای هستند مقاومت بسیار بیشتری دارند و طی فرآیندهایی به یکدیگر می چسبند. همانطور که اشاره کردیم از کارتن ها برای جا به جایی و حمل کالاها استفاده می شود و اغلب مردم بعد از استفاده آنها را دور می اندازند که بهتر است آنها را به بازیافت ضایعات کارتن و ضایعات کاغذ تبدیل کرد.

مراحل انجام بازیافت کارتن ها

برای بازیافت کارتن ها در صنعت باید مراحلی طی شود که ما قصد داریم در این قسمت به ترتیب آنها را نام برده و توضیحات مختصری راجع به آنها بدهیم:

جمع آوری ضایعات کارتن و جعبه ها:

برای جمع آوری کارتن‌های ضایعاتی، مکان های مختلفی از جمله فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، منازل، پاساژهای فروش لوازم خانگی و شرکت‌ها وجود دارند و همچنین افرادی که کارتن های اسباب کشی را بعد از مصرف دور می اندازند.

فشرده سازی کارتن ها:

پس از جمع آوری کارتن‌ها، آن‌ها را فشرده‌سازی می‌کنند که این کار به کمک دستگاه پرس کارتن و کاغذ و ماشین آلات کارتن سازی انجام خواهد شد.

جداسازی ضایعات کارتن از سایرین:

باید ناخالصی های موجود در ضایعات کارتن ها جداسازی شود و آن‌ها را از هرگونه فلز و پلاستیک پاکسازی شوند. ضایعات پلاستیکی و فلزی می‌توانند به بازیافت کارتن آسیب وارد کنند.

عملیات پالپینگ کردن:

جعبه‌ها و کارتن‌ها از کاغذ با الیاف گیاهی ساخته شده‌اند که در فرایند ساخت به تفاله توسط خمیر کاری تبدیل می‌شوند. برای اینکه عملیات خمیر کاری اتفاق بیفتد باید کارتن ها در آب خیس شوند که این کار در کارخانه‌ها با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود.

سپس خمیری که با استفاده از کارتن ها به دست آمده با خمیر تازه ساخته شده ترکیب می شود که برای تهیه مجدد کارتن و یا حتی کاغذهای کم کیفیت می توان از آنها استفاده کرد.

جوهرگیری و فیلتر کردن:

ممکن است خمیری که در انجام عملیات پالپینگ به دست می آید دارای جسم خارجی باشد؛ بنابراین برای اینکه جوهر و یا مواد خارجی موجود در این خمیر را از بین رود، آن را در مواد شیمیایی ضد رنگ می‌اندازند. با انجام این کار رنگ‌هایی که در آن وجود دارد از بین می رود سپس آنان را از روی نوار نقاله عبور دهند که به این صورت آب اضافی از خمیر گرفته می‌شود و آن را به انواع کارتن و کاغذهای مختلف تبدیل می کنند.

خشک کردن:

آخرین مرحله بازیافت کارتن ها در کارتن سازی ، خشک کردن می باشد که خمیر کارتن را به کمک نوار نقاله به سمت دستگاه های خشک کن فرستاده تا آب اضافی از آن گرفته شود و خشک شود.

کلام آخر

بنابراین افراد می توانند برای حمل و نقل و اسباب کشی از کارتن های بازیافتی نیز استفاده نمایند ولی باید استحکام و مقاومت خوبی داشته باشد تا به وسایل و اقلام آسیب نرساند. همچنین کارخانه های کارتن سازی بزرگی در تهران مانند کارخانه ی ما به خرید و فروش کارتن های بازیافتی نیز می پردازد.

مقاله مرتبط:

انتخاب بهترین کارتن اسباب کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *